היתרונות של הצפנת נתונים

תאריך: מרץ 22, 2023 | קטגוריות: הצפנת נתונים
הצפנת נתונים

השימוש בהצפנת נתונים להגנה על המידע שלך הפך להיות הכרח לעסקים כיום. אבל מה זה בדיוק? איך זה עובד ואיך זה עוזר לעסק שלך?

מה בדיוק הצפנת נתונים?

בעיקרון, הצפנת נתונים היא טכנולוגיה שמטפלת טקסט רגיל לקוד בלתי קריא. ניתן לפענח את הקוד רק על ידי גורם מורשה. ישנן מגוון של טכנולוגיות הצפנה בשימוש, אך סוג ההצפנה הפשוט ביותר כרוך בשינוי כל אות במילה.

הצפנת נתונים מגנה על נתונים רגישים. ניתן להשתמש בו כדי להגן על נתונים במעבר, בשימוש או באחסון. הסיבה העיקרית לשימוש בהצפנה היא למנוע ממפלגות לא מורשות גישה למידע פרטי.

הצפנה חשובה גם בהגנה על נתונים במחסן נתונים. התקפות ממוקדות הופכות נפוצות יותר במחסני נתונים. לדוגמה, ספקי שירותי הבריאות היו נמצאים בבעיות רבות אם הם ידלפו מידע רפואי. באופן דומה, עסקים משתמשים בהצפנה כדי להגן על מידע על החברה. זה כולל פרטי כרטיסי אשראי שעשויים להישמר לרכישות עתידיות.

ישנם שני סוגים עיקריים של הצפנת נתונים. יש הצפנת נתונים במנוחה (DART) והצפנת נתונים במעבר (DIT). הנתונים במנוחה כוללים נתונים המאוחסנים במחשב, כונן קשיח או מכשיר נייד. נתונים במעבר כוללים נתונים המועברים ממחשב אחד למשנהו.

הצפנה אינה זולה. מכון פונימון מעריך כי הצפנה עולה 235 דולר למחשב. בנוסף, הזמן הנדרש להצפנת נתונים יכול להיות משמעותי.

הצפנת נתונים היא אחת התכונות החשובות ביותר באבטחת מידע. זה חיוני לעסקים, ממשלות וחברות רב לאומיות. זה מגן על חברות מפני חשיפת מידע רגיש לפושעי רשת, גישה לא מורשית ודרישות ציות.

מדוע נעשה הצפנת נתונים?

בין אם אתה שולח הודעה לחבר או מתקשר עם הבוס שלך, הצפנת נתונים היא אחד ההיבטים החשובים ביותר בהגנה על המידע שלך. הצפנה מקשה על האקרים ומשתמשים זדוניים אחרים לגשת למידע שלך. שיטה זו להגנה על הנתונים שלך מגנה עליך מפני גניבת זהות, הונאת זהות ופשעים אחרים.

הצפנה משמשת חברות, סוכנויות ממשלתיות וצרכנים בודדים. עסקים וממשלות רבות משתמשים בהצפנת נתונים כדי להגן על נתוני הלקוחות והסודות המסחריים שלהם. זה עוזר לשמור על אבטחת מידע סודי מפני גישה בלתי מורשית, והוא גם מגן מפני התנהגות זדונית, זיוף והתייחסות.

הנתונים מוצפנים כאשר המידע מקושקש לקוד סודי. הנתונים המוצפנים נראים כמו סדרה ארוכה של אותיות ומספרים אקראיים, אך הנמען יכול רק לפענח את הנתונים באמצעות מפתח מיוחד. מפתח זה ייחודי גם למקלט.

הצפנה נעשית כדי להגן על נתונים במנוחה או במעבר. זה מגן על הנתונים שלך מפני האקרים, סנופים מקוונים וגניבה פיזית. זה גם מגדיל את הזמן הנדרש לאחזר את המידע שלך. זה חשוב מכיוון שהנתונים שלך פגיעים במעבר, וקל יותר ליירט ולקרוא את הנתונים שלך אם הם לא מוצפנים.

ישנם שני סוגים עיקריים של הצפנה. הצפנה אסימטרית וסימטרית משמשים שניהם להגנה על נתונים. הצפנה א -סימטרית מגנה על נתונים מפני האקרים, ואילו הצפנה סימטרית מגנה על נתונים מפני זיוף וחבלה.

כיצד הצפנת נתונים יכולה לעזור לעסק שלך?

שימוש בהצפנת נתונים הוא מרכיב חיוני באסטרטגיית האבטחה של העסק. זה עוזר לשמור על אבטחת מידע רגיש ומאפשר לעסקים לעמוד בדרישות הרגולציה. עם זאת, לא כל העסקים דורשים הצפנה. כדאי לשקול את היתרונות שלה לפני שתקבל החלטה.

הצפנת נתונים מסייעת בהגנה על נתונים כאשר הם מאוחסנים במנוחה, בעודם מועברים דרך האינטרנט, או במהלך המעבר. המשמעות היא שהיא מאובטחת, וכי קשה להתמודד עם או להעתיק אותו. זה גם עוזר להבטיח כי העברת הנתונים מאובטחת בין הצדדים.

חלק מהיתרונות של הצפנה כוללים הגבלת גישה לנתונים, הבטחת שלמותם וחיסכון בכסף. עסקים עשויים גם לרצות להשתמש בהצפנה כדי להשיג אמון לקוחות. הצפנת נתונים יכולה גם לאשר את מקור הנתונים. זה יכול לעזור לעסק לחסוך זמן וכסף.

שימוש בהצפנת נתונים יכול להיות גם דרך טובה להציל את העסק שלך מהתקפת סייבר. לדוגמה, אם העסק שלך כפוף ל- EU-GDPR, חשוב לדעת שיש דרך לשמור על הנתונים שלך.

נתונים הצפנים חשובים גם הם מכיוון שהם מסייעים בהגנה על נתונים מפני גניבה. ניתן לגנוב נתונים באמצעות כונני USB ומחשבים. חשוב גם להבטיח שהנתונים מאובטחים במכשירים נשלפים.